| | Historicky první autorádio značky TESLA. Jednalo se o celkem jednoduchý třílampový superheterodyn s příjmem v pásmu středních vln. Kompaktní velmi robustní konstrukce (podobná stolním přijímačům té doby) v plechové skříňce s kladívkovým lakem, jejíž součástí je přímo i reproduktor - takže není třeba žádná dodatečná montáž.
Napájení z palubní sítě 6V (verze s označením 513BV byla určena pro 12V) pomocí vysokonapěťového vibračního měniče ve zvláštní malé skříňce, připevněné přes konektor vzadu přímo na tělo vlastního rádia. V některých automobilech (např. Tatraplan) ale tento měnič vadil při instalaci pod palubní desku - proto byl v takovém případě připojen k rádiu přes prodlužovací kabel a umístěn "bokem".
Menší část rádií (většinou určených pro vývoz) měla dva vlnové rozsahy - kromě středních i dlouhé vlny. Tyto přijímače měly jiné knoflíky, které byly dvojité a povytažením či zasunutím pravého z nich se oba vlnové rozsahy přepínaly. Jinak vypadalo rádio zcela stejně, jako standardní model (pouze mělo samozřejmě také jinou stupnici).
Toto rádio bylo montováno do vozů Škoda 1101 a 1102 Tudor, Tatraplan, a dalších.
Přestavba vždy znamená kompletní náhradu vnitřku rádia a také menší mechanické úpravy (hlavně kvůli tomu, že původní rádio má minimum využitelných ovládacích prvků). Vnější vzhled ale zůstává i nadále 100% stejný. Skříňka měniče již po přestavbě není k ničemu potřeba a původní vnitřní reproduktor je samozřejmě i nadále využit k reprodukci. Celá instalace do vozu tak představuje pouze připojení napájení a případně autoantény.
Zde se můžete podívat, jak funguje přestavěné
|